13 oktober 2009

Radiohjälpens Världens Barn gäller väl inte ungarna i Darfur?

Klicka för att förstora bilden

Jag vill inte påstå att jag ligger sömnlös för Darfurs skull. Min sömn är god och låter mig somna senast en halvtimme efter sänggåendet. Den här veckan har jag dock blivit påmind om läget i Darfur. Radiohjälpens insamling för Världens Barn är ett typiskt svenskt jippo, alltid en sak i taget. Är det inte svininfluensan så är det klimathotet. Det senaste jag hört är att man inte är miljövänlig om man äter animaliskt, vilket måste innebära att det bästa vi kan göra i dagsläget är att avliva alla jordens djurbesättningar eftersom de pruttar ut så väldiga mängder metan att själva planeten hotas. Det nya väderhotet innebär: Sluta släppa väder!



Jag vill inte påstå att jag ligger sömnlös för Darfurs skull. Men ibland tänker jag på ungarna i det Fördömda landet, de små svarta hålögda ungarna mitt ute i öknen. Det enda positiva med ungarna är att de inte pruttar ut en massa metan som på sikt skulle förstöra hela vår planet. Ungar som inte äter pruttar nämligen inte och således hotar i vart fall inte ungarna i Darfur vår planet. Att ungarna, de små svarta hålögda ungarna mitt ute i ödemarken har det som de har beror på en medveten politik. Politikerna verkar inte längre bry sig. Frågan som måste ställas är därför: Bryr sig Radiohjälpens insamling Världens Barn om Darfur?

Läs även andra bloggares åsikter om:
, , , , ,
.

Inga kommentarer:



Om kyrkhundar