30 juli 2012

Visitkortet



Nu är jag i princip klar med mitt nya visitkort. Nu återstår det bara lite finlir. Sen kastar vi Kapten Flint (Blackbeard = Edward Teach) överbord som blir ersatt av den eminente herr kvartermästare Long John Silver, han som togs till nåder av den utmärkte herr Robert Louis Stevenson på Jim Hawkins uppmaning (obs ej skriftligen bestyrkt). Kapten Flint slutade med tiden sitt liv på två olika sätt. Det ena huvudlöst och det andra av alkoholförgiftning på värdshuset Amiral Benbow.

Att jag nu begärt hjälp av herr Silver beror på att jag nu blivit så gammal och orkeslös att jag inte klarar mig utan käpp. Det enda problem som uppstått med herr Silvers glada uppenbarelse är att han hade både krycka och huggare att stödja sig på, vilket inte ger en rättvis bild av likheten. Å andra sidan har min favoritkäpp en kärna av 10 mm massivt aluminium och ytterligare två lager, där det yttersta är av härdat stål

Läs även andra bloggare anser om:
, , , , , , , , ,
.

Inga kommentarer:



Om kyrkhundar