7 september 2013

Minnen från Bergsrådsgränden i Bagarmossen



Det var i det här huset i Bagarmossen jag bodde i tillsammans med Kerstin under väldigt lång tid. Fastigheten hette Domhavanden 4 och låg på adressen Bergsrådsgränd 9. Det var där jag trivdes och det är dit jag längtar, om inte varje dag så i varje fall inte mindre än nästan varje vecka. Kartbilden är ett klipp ur Stockholms stads Baskarta. Just det här klippet är unikt, så till vida att kartan innehåller mer information än den vanliga Baskartan, eftersom jag bodde där och således hade ett stort personligt intresse av att allt av vikt skulle vara med. Det är alltså jag som är skyldig till överinformationen, därför att det var jag och en kollega på Stockholms Stadsbyggnadskontor (SBK) som såg till att kartan blev fullständig! Bilden ovan kan förstoras med ett klick :)

Inga kommentarer:



Om kyrkhundar