28 februari 2009

1998 bytte jag bort geometrin mot social ingenjörskonst

Från mätning till karta -1993 års hela version
Till de efterkommande om Primärkartan
Placerar du musen på bilderna så kan du läsa om mitt halva liv i kartografins tjänst

Efter ett halvt liv i kartografins tjänst fann jag att jag det var dags att byta spår i livet. Jag hade sedan länge varit ansvarig för praktikanter från KTH och andra ungdomar som behövde paktisk orientering i det kommande arbetslivet. Jag tog därför kontakt med personalchefen och bad om att få bli befriad från min tjänst och anställning. Jag begärde även att få lön under ytterligare två år som skulle utbetalas månadsvis. Efter några samtal gick förvaltningen med på att ge mig lön under ett år som skulle utbetalas månadsvis. Dagen efter min allra sista dag på SBK (Stockholms Stadsbyggnadskontor) började jag jobba med skinnbulor :)

Läs även andra bloggares åsikter om:
, , , , ,
.

Inga kommentarer:



Om kyrkhundar