10 mars 2009

När jag var liten ville jag vara en sån där sjörövare



Jag har alltid älskat Jan Lööf och hans bilder. Han får mig att drömma tillbaka till en tid jag aldrig upplevt men önskar att jag varit med om. Det är inte alla grabbar som har haft en morfar som varit sjörövare. Jag hade inte ens en pappa. När jag var liten fanns det bara en riktig gubbe. Det var Lasse som var sambo med Elise som var min kompis mamma. Men Lasse var ingen sjörövare. Han var alkoholist. Jag har alltid velat ha en pappa som bara skulle ha varit pappa. En sån där riktig pappa som man gjorde spännande saker med när man var liten. Som sjöröveri och sånt där ni vet, som är jättespännande när man är liten, änslig och rädd.

Läs även andra bloggares åsikter om:
, , , , , ,
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åååh... det där var en av mina favoritsagor när jag var liten! :)

Och så kan jag passa på att säga att jag har klätt ut mig till pirat på alla maskerader jag varit på, utom en och då var jag Indier.
Jag gillar pirater :)

Ares blogg sa...

Spana in Nettans nya blog...



Om kyrkhundar