23 september 2010

Vintergatans andra ände är närmare än man kan tro

Vintergatas andra ände

Det hör till att man i den här typen av sammanhang skall ange vad man söker och vad man är ute efter. Därför skall jag uppriktigt säga som det är. Jag söker först efter en handfull ro och i andra hand spendersamma äldre damer med säker och pålitlig soliditet, som kan hjälpa till med att finansiera mitt nästa stora projekt som enkelt kan förklaras med att låta bygga ett väldigt rymdskepp (som skall heta Solaris) och som skall föra mig och alla mina vänner till Vintergatans andra ände. Syftet med resan är att tag reda på hur det egentligen fungerar med allt som finns i vår Vintergatas andra ände och att upptäcka det paradisiska Shangri-La!

Senil och förvirrad

Om min ålder är av intresse kan jag berätta att jag är en gammal man. Faktiskt så gammal att jag börjar bli både senil och förvirrad. Jag föddes egentligen 1224 f.Kr. Med andra ord samma år som Ramses den store dog. Så kan man dock inte skriva om sin ålder och dessutom göra det offentligt. Därför har jag angett mitt födelseår till 1917 eftersom de flesta ändå inte skulle tro mig på mitt ord och kunna förstå att jag faktiskt sett det mesta som är värt att se av den här världen ända sedan Sten Hedenhös levde och att jag i sanning var med den där dagen då skomakaren Ahasverus år 33 gjorde sitt livs största misstag när han inte lät en trött snickare få vila en stund från sitt tunga slitsamma träarbete.

Läs även andra bloggares åsikter om mitt projekt:
, , , , , ,
.

Inga kommentarer:



Om kyrkhundar