4 december 2010

Gigi L'amoroso - den förlorade sonen återkomst



Kanske är det så, att de flesta blir blödigare ju äldre de blir? Men inte jag, för jag var blödig redan som liten och plockade upp daggmaskar från asfalten och kastade dem på gräsmattan för att de inte skulle ligga där torka ihjäl i solskenet efter en regnskur. Första gången jag såg Dennis Hoppers film Easy Rider grät både jag och Nisse Peta när vi gick från biografen i Norrtälje och varje gång jag lyssnar på den här låten om Gigi får jag tårblänk i ögonen och snor i näsan. För mig är låten en symbol för den totala revanschen; att våga vända tillbaka till alla dem som varje dag som gått, längtat så innerligt efter den som de trott sig ha förlorat men till sist återfunnit - som i sagan om den förlorade sonens återkomst.

Läs även vad andra bloggare skrivit om följande:
, , , , , ,
.

Inga kommentarer:



Om kyrkhundar