20 december 2010

Signalspaning hit och dit ända in under täcket i min säng



Härförleden lade jag ner FRA och signalspaningen. Vill uppdragsgivarna veta vad jag har i mina garderober så behöver de inte leta så värst länge eftersom jag varit förutseende att lägga ut sånt, som inte länder mig till heder, på webben. Det vore förbannat dumt av mig att informera om webbadressen till mina garderober eftersom jag anser att utföraren FRA får betalt för att leta efter all skit jag gömt undan i förborgade skrymslen!

Innan jag lämnar FRA-debatten känner jag mig nödd och tvungen att informera om angelägnare saker än om vad FRA eventuellt kommer att hitta i mitt sovrum, eller ännu värre i min dator. Jag har helt inkognito fått information om en del häftiga prylar som Marconis totade ihop åt engelsmännen och som kom till stor användning under det banbrytande 2:a Världskriget och senare under det iskalla krigets dagar. Guglielmo Marconis gamla patent från året 1896, om Trådlös telegrafi genom elektriska vågor, där både sändare och mottagare var uppbyggda med öppen svängningskrets, lade grunden till dagens supersofistikerade signalspaning. Sedan knappt ett årtionde tillbaka har en militärcivil forskargrupp utvecklat Marconis idéer och förädlat dem in absurdum.



Den goda nyheten är att två av gruppens medlemmar hoppade av för fyra år sedan och bildade ett konsortium, SpyHaldek som utvecklar raffinerade signalspaning åt privatpersoner som vill veta om de är avlyssnade eller om deras elektroniska kommunikation med omvärlden fångas in av obehöriga. SpyHaldeks signalspaningssystem kan enkelt integreras i nästan vilken master som helst. Allt av kommunikation, trådburen, trådlös, ljud och ljus fångas upp och analyseras av systemet.

En av de trevligaste lösningar är de så kallade masterdockorna, som dessutom innehåller en liten videokamera som registrerar allt mellan infrarött till ultraviolett. Med ett enkelt handgrepp kan området som skall registreras vidgas utanför standarden. En vardaglig fördel med masterdockorna är att eventuella inbrottstjuvar inte bara blir filmade, de kommer också med 100 procents säkerhet att bli identifierade och gripna eftersom tjuvarna med 100 procents säkerhet inte kommer att bry sig om en docka som ligger slängt någonstans i bostaden, eftersom tjuvarna endast är ute efter värdesaker som brukar förvaras i våra hem.

På lika villkor med SpyHaldek
Gretteheim, Les Misérables
MAX (©) HOBSTIG

Läs även andra bloggares åsikter om signalspaning:
, , , , , ,
.

Inga kommentarer:



Om kyrkhundar